niedziela, 13 września 2015

Nowy cykl postów "Kobiety lubią" - GOFRY! Z owocami, cukrem pudrem, bitą śmietaną..

Wpadłam dziś na pomysł tematycznych wpisów o ulubionych rzeczach, potrawach, kosmetykach, gadżetach, dekoracjach itp. Taki zbiór pomysłów, do których można wracać - "baza inspiracji".
Chciałabym się z Wami podzielić tym. co ja bardzo lubię, ale również dowiedzieć się o waszych gustach i ulubionych rzeczach :)

Moja siostra akurat leży w szpitalu i chciałam zrobić jej deser, który nie będzie zbyt ciężkostrawny, a zarazem dość smaczny i energetyczny. Tak wpadłam na GOFRY, które były przeze mnie zapomniane, jednak bardzo je lubię jako przekąskę czy też deser do kawy.

Najbardziej uwielbiam dekorować GOFRY, można jeść je w różnym wydaniu, dlatego nie są monotonne i jałowe. Zarówno owoce, cukier puder, bita śmietana, dżem, miód, czekolada. lukier, różnorakie posypki i syropy są idealne do tego deseru.

Dzisiejsze gofry musiałam przewieść w pojemniku, więc nie bawiłam się w dekorowanie, jednak z miodem i dżemem malinowym smakowały wyśmienicie :)

Ciekawa/y przepisu na złote gofry?


Przepis na gofry z obrazka :
  • 2 szklanki mąki pszennej (można dodać ulubiona mąkę )
  • 1,5 szklanki mleka ( ja użyłam 1.5 % )
  • 1 małą śmietanę
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • cukier do smaku ( 2-3 łyżeczki )
  • 1/3 szklanka oleju ( ja użyłam rzepakowego )
  • 4 małe jajka ( białko oddzielona od żółtka )

Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam, pomijając białka które ubiłam na sztywną pianę. Białka delikatnie dodałam do ciasta i wylałam miksturę na rozgrzaną gofrownicę. Po kilku minutach gofry były gotowe.. a ja głodna! :)

Piszcie w komentarzach o Waszych ulubionych, a zarazem prostych deserach :) Pozdrawiam!



10 komentarzy:

  1. Wyglądają smacznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności! U mnie też często gofry na śniadanko. Pozdrowienia dla siostrzyczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zapomniałam o gofrach ;) muszę je zrobić, tym bardziej dlatego, że przywiozłam od babci dżemy własnej roboty <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis :) Uwielbiam jeść gofry.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam gofry! I naleśniki... do naleśników dodaję wszystko, co tylko wpadnie mi w ręce. Mogą być na słodko, słono, ostro, kwaśno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nigdy nie jadłam na słono, ani ostro.. muszę spróbować :))) Dziękuję za inspirację :)

      Usuń