środa, 26 sierpnia 2015

Wyznania pływaczki - jak dbać o włosy na basenie. Pojedynek z chlorem.

Sporą część dnia spędzam na basenie (ok 5h dziennie), dlatego moje włosy potrzebują szczególnej pielęgnacji. Szampon w walce z chlorem, to zdecydowanie za mało.
Jak woda chlorowana może szkodzić naszym pięknym kosmykom? Osoby, które często odwiedzają basen mogą mieć problemy z przesuszonymi włosami, często zdarza się że kolor włosów zmienia się na jaśniejszy, zaobserwowałam tę zmianę zarówno u siebie jak i innych basenowych hobbystów.
Zdjęcie zrobione podczas jednego z treningów. Włosy jak widać są bardzo dokładnie zabezpieczone.- AcquaLady

Przedstawiam Wam dziś sposoby jak dbać o włosy na basenie i wygrać walkę z chlorem, aby wyjście na basen stało się przyjemnością.

Wiele osób pyta mnie co robię, iż pomimo częstych wizyt na basenie moje włosy są błyszczące i pełne życia, odpowiedzią jest oczywiście prawidłowa pielęgnacja. 

  • Czepek - podstawą dbania o włosy na basenie jest szczelna ochrona kosmyków przed bezpośrednim działaniem chloru. Mój wybór czepka wiąże się z wygodą, gdyż muszę w nim spędzać godziny. Czepek silikonowy według mnie jest najlepszym wyborem gdy chcemy zadbać o nasze włosy, jest dość szczelny i nie zsuwa się z głowy. Pamiętajcie jednak, że podczas długich i intensywnych wizyt na basenie,  żaden czepek nie jest w stanie pozostawić naszych włosów zupełnie suchych. Dlatego warto pamiętać o dodatkowym zabezpieczeniu jakim jest..

  • Ochrona włosów pod czepkiem - często pod czepek nakładam na włosy olejek lub odżywkę, aby dodatkowo zapobiec działaniu chloru, szczególnie skupiam się na końcówkach włosów, gdyż one ulegają najszybszemu zniszczeniu. Aby włosy na basenie były naprawdę zabezpieczone warto wybrać olejek o bogatych właściwościach np. arganowy, kokosowy, migdałowy. Odżywki, które stosujemy na basenie powinny zawierać silikony, które dodatkowo utworzą ochronną warstwę na włosach. Co ważne, należy pamiętać, aby spiąć włosy pod czepkiem, ja zazwyczaj robię warkocz, dzięki temu zabezpieczam włosy i eliminuje możliwość wychodzenia włosów z pod czepka, co według mnie na basenie jest dość uporczywym problemem

  • Bezwzględne mycie włosów po wizycie na basenie. Warto używać delikatnych szamponów z ziołowymi ekstraktami lub przeznaczonych dla dzieci, dzięki temu unikniemy dodatkowego przesuszenia. Następnie warto użyć odżywki do włosów, która pomoże naszym szorstkim i sztywnym kosmykom wrócić do dobrej formy.

  • Suszenie włosów - najczęściej moje włosy schną naturalnie i to jest najlepsze rozwiązanie. Tym bardziej, że na basenie suszarki doprowadzają mnie do szału. Jednak, gdy na podwórku mróz lub nie mamy czasu na naturalne środki, możemy wysuszyć włosy chłodnym nawiewem, który nie uszkodzi struktury włosa. Przed wyjściem z basenu obowiązkowe na mokre włosy zawsze stosuje olejek, aby dodatkowo zabezpieczyć końcówki włosów 

  • Odpowiedni ręcznik do włosów - Jeśli korzystacie z basenu tak często jak ja, wiecie że ręcznik jest bardzo ważną kwestią. Aby prawidłowo dbać o włosy na basenie potrzebny jest odpowiedni ręcznik, który nie zniszczy naszych delikatnych piórek, ja używam do tego ręcznika z mikrofibry, nigdy nie trę włosów, nie wycieram, jedynie odciskam nadmiar wody i gotowe. Na włosy nakładam kroplę olejku i podbijam je do góry, żeby nabrały trochę objętości.
Jak dbać o włosy na basenie ? Gumka do warkocza, ręcznik z mikrofibry i piłeczka do zabawy - AcquaLady

Między wizytami na basenie warto zadbać o szczególną pielęgnację kosmyków - olejowanie, nakładanie masek, unikanie gorącego nawiewu, prawidłowa dieta, wysiłek fizyczny i uśmiech!
Jeśli będziecie stosować się do tych 5 rad, wasze włosy nie ulegną zniszczeniu, a Wy będziecie mogły cieszyć się chwilami spędzonymi na basenie :)

Kochane, a jak Wy dbacie o włosy na basenie? Jeśli macie ulubione kosmetyki, które z chęcią zabieracie na basen, podzielcie się nimi w komentarzach, a chętnie z nich skorzystam.

36 komentarzy:

  1. Dzięki za bardzo ciekawe rady, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Następnym razem na pewno wybiorę czepek silikonowy, przedtem pływałam w materiałowym, ale ciągle zsuwał mi się z głowy.. Czy silikon jest strasznie ciasny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Korzonku - bardzo sympatyczny nick :)
      Są różne rozmiary czepków silikonowych, to zależy również od firmy produkującej. Przed zakupem warto sprawdzić czy nie jest zbyt mały/duży. Z małym rozmiarem można sobie poradzić, ponieważ po pewnym czasie się rozciągnie, natomiast duży będzie Ci spadał z głowy :)

      Usuń
  3. Piękne, kręcone włosy :) Zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez wakacje chodziłam kilka razy w tygodniu na basen, bez czepka.. Teraz włosy wypadają mi garściami i nie reagują na żadne odżywki, maski, olejowanie. Nie popełniajcie tego błędu,czepek to podstawa :x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, bez czepka najlepiej nie wyruszać na basen. Nie dość, że jest to niezdrowe dla naszych włosów, to dodatkowo zapobiega plątaniu się włosów podczas pływania :)

      Usuń
  5. Gratuluję włosów! Przy tak częstym bywaniu na basenie to nielada wyczyn 👏
    Polecam do włosów olej ze słodkich migdałów :D ale w sumie to zależy od rodzaju włosów.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) olej ze słodkich migdałów bardzo dobrze działał na moje włosy, jednak skończył się i teraz jestem na etapie wykańczania innych specyfików :)

      Usuń
  6. Wow, dowiedziałam się ważnych rzeczy.. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super rady, które jednak nie są takie oczywiste :) Bardzo pomocny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny post. Ja rzadko pojawiam się na basenie, ale nawet po jednorazowej wizycie widzę po moich włosach, że chlor daje im w kość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nawet jedna wizyta może zaszkodzić włosom :)

      Usuń
  9. dla mnie też olejek jest podstawą, nie tylko na basenie ale i na co dzień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oleje to według mnie najlepsza pielęgnacja, nie tylko włosów, ale ciała i twarzy :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę, że mogę pomóc :)

      Usuń
  11. oj, moje włosy nie lubią basenów... a jeszcze bardziej czepka-gumiaka. zawsze słyszę jak krzyczą z radości, kiedy go zdejmuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gumowe czepki są okrutne dla naszych włosów, dlatego najlepiej wybrać silikonowy, lub ewentualnie materialowy :)

      Usuń
  12. nie znoszę zapachu chloru na włosach, często muszę myć 2-3 razy, żeby się go pozbyć. niestety czepek ,mimo że silikonowy wcale przed tym nie chroni :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, czepek chroni tylko przed tym aby włosy nie dostawały się nam do oczu i nie pozostawały w basenie ;P
      Na pewno w jakimś procencie chroni włosy przed chlorem, a zapach.. hm spróbuj trzymać odżywkę/maskę trochę dłużej na włosach, żeby mogła pozostawić swój zapach :) Polecam odżywkę Nivea Long Repair, naprawdę cudny zapach, po treningu w basenie na moich włosach pozostawia długotrwały, piękny zapach :)

      Usuń
  13. Już nie będę pływać z głową nad wodą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że w końcu będziesz czerpała radość z pływania :)

      Usuń
  14. Przydadzą mi się rady jak najdzie mnie ochota na wyjście na basen.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejny dowód na to, że bycie facetem jest dużo łatwiejsze... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barrni 9, zdecydowanie się z Tobą zgadzam! :)

      Usuń
  16. Po basenie mam wrażenie, że chlor wychodzi mi porami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlor na pewno negatywnie działa na naszą skórę, mnie zawsze po basenie wszystko swędzi, ale pomagają mi balsamy i kremy :) Natomiast.. wolę chlor niż masę bakterii w wodzie :)

      Usuń
  17. Ale szampon też ważny i to szczególnie jaki weźmiemy. Są takie dla pływaków przecież, z Triswim, mają też odżywkę. Ja jak nim myję włosy po każdej wizycie na basenie to nie mam problemów z przesuszaniem czy wypadaniem włosów, myślę że to bardzo skuteczny produkt. I czepek dobry podstawa.

    OdpowiedzUsuń